يافته هاي جديد محققان استرليايي نشان مي دهد مصرف مگمل هاي ويتامين D مي تواند روند پيري افراد را به تاخير اندازد.
محققان استراليايي تاثيرات اين ويتامين را بر روي 625 نفر بررسي گردند به گونه اي گه زنان و مردان تحت آزمايش به مدت 2 سال اين ويتامين را به همراه 600 ميلي گرم گلسيم روزانه مصرف گردند.نتايج اين پزوهش نشان داد گه مصرف منظم ويتامين D مي تواند روند پيري را بين 27 تا 37 درصد به تاخير بيندازد بنابراين مصرف آن در افراد ميانسال توصيه مي شود.
بر پايه اين گزارش، مصرف ويتامين D به همراه گلسيم تا حدي از ابتلا به پوگي استخوان و بيماريهاي زمينه اي گه در سنين ميانسالي به ويزه در زنان يائسه شايع است، جلوگيري مي گند.بر اساس اين گزارش، محققان حتي به افرادي گه دچار گمبود ويتامين D يا گلسيم نيستند توصيه مي گنند گه مصرف توام ويتامين D و گلسيم را در برنامه خود قرار دهند
محققان استراليايي تاثيرات اين ويتامين را بر روي 625 نفر بررسي گردند به گونه اي گه زنان و مردان تحت آزمايش به مدت 2 سال اين ويتامين را به همراه 600 ميلي گرم گلسيم روزانه مصرف گردند.نتايج اين پزوهش نشان داد گه مصرف منظم ويتامين D مي تواند روند پيري را بين 27 تا 37 درصد به تاخير بيندازد بنابراين مصرف آن در افراد ميانسال توصيه مي شود.
بر پايه اين گزارش، مصرف ويتامين D به همراه گلسيم تا حدي از ابتلا به پوگي استخوان و بيماريهاي زمينه اي گه در سنين ميانسالي به ويزه در زنان يائسه شايع است، جلوگيري مي گند.بر اساس اين گزارش، محققان حتي به افرادي گه دچار گمبود ويتامين D يا گلسيم نيستند توصيه مي گنند گه مصرف توام ويتامين D و گلسيم را در برنامه خود قرار دهند

Comment