Announcement

Collapse
No announcement yet.

Khaney-e Man Kojast ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Khaney-e Man Kojast ?

    خانه من كجاست ؟



    گرسنه ام چنانكه كودكان گواتمالا، تشنه ام چنانكه زمين تشنه كوير، اما

    نه نيازمند تكه اي نانم نه جرعه اي آب ، تنها خانه ام را بمن بدهيد.

    بارها خوانده ام و بارها در داستانهاي كودكانه شنيده ام ايران، اما طعم آنرا

    نچشيده ام چنانكه آزادي ،اما حتي نميخواهم مرا برهانيد تنها خانه ام را بمن

    بدهيد.

    ايران را دوست دارم ،فرازهاي البرز كوه ، فرودهاي دشتهاي پهناورش ، همه

    ديوارهاي خانه ام را دوست دارم ، حتي خارهاي برا نش و سنگهاي بيابانش را،

    به چپاول نبريدش خانه ام را بمن بدهيد .

    سالهاست كه اين جماعت فرهنگ ستيز با هزاران نيزه به زخم خانه ام ايرا ن

    نشسته اند و با هر نوع ترفندي به از بين بردن فرهنگ اين مرز و بوم كهن

    كوشيده اند .سرزميني به تاريخ آفرينش، به تاريخ انسان و آثار ملي ما را يا به

    تخريب نشستند يا به بغما بردند و امروز به زير آب فرستادن دشت پاسارگاد و

    تنگه بلاغي با آبگيري سد سيوند كه يادگار نياكان ايران زمين ماست ،زخمي تازه

    به پيكر تاريخ ايران و فرهنگ ما ميزنند كه تاريخ جهان تار و پودي تنيده با هم دارد

    چنانكه ما و شما از دورترين تاريخ با هم ايستاديم و با هم آمديم ما با فردوسي و

    رستم و شما يا هرودت و آشيل .

    امروز كه نيازمند شماييم دوستي كهن بخاطر آورده و تاريخ ما را از تاراج نجات

    دهيد كمك كنيد تا خانه و فرهنگ خويش را حفظ كنيم حتي سنگ كوچك

    فراموش شده در گوشه حياط خانه را.

    نگذاريد تا با آبگيري سد سيوند يك تاريخ به نابودي كشانيده شود اگر به كودكان

    گرسنه آفريقا نان ميدهيد به فرزندان اين مرزو بوم تنها و تنها جرعه اي هوا

    برسانيد.تاريخ ما را دريابيد .


    nevisandeduste khubam :
    Arya
    Last edited by donsaeid; 07-18-2006, 05:35 PM.
    از برای ملتم ای زرتشت
    لبخند و ترانه و رهایی بیاور
    می خواهم باز شب میهنم را
    در آن سپیده دمان دانا ، نظاره کنم...




    چگونه با دشمنت به دوستی تا کنم؟
    تو رخت زندان تن ات و من تماشا کنم؟
    تو رخت زندان تن ات و من بمانم خموش؟
    قسم به زن، نازنم اگر محابا کنم
    اگرچه تلخ است حق، نمی توانم نهفت
    زبان از آن بایدم که آشکارا کنم

  • #2
    Ziba .

    Comment

    Working...
    X