روزنامه الجماهيريه چاپ ليبي در مقالهاي در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: اجراي طرح خاورميانه جديد از لبنان آغاز شدهاست اما كشورهاي عربي از اهداف آن غافل هستند و هر كدام فكر ميكنند اين طرح شامل آنها نميشود.
الجماهيريه افزود: اعراب زماني واقعيت را درك خواهند كرد كه ديگر دير شده است.
مقاله نويس، محروم كردن لبنان از نيروي مقاومت را يكي از اهداف تجاوز اسراييل به اين كشور ذكر كرده و نوشتهاست: اين طرح از سالهاي پيش مطرح بوده است و هدف از خلع سلاح مقاومت اينست كه به لبنانيها بگويند علت تمام مشكلات شما سلاح مقاومت ميباشد.
الجماهيريه نوشت: البته آنچه كه در اين راستا صورت ميگيرد تنها بخاطر لبنان نيست بلكه بخاطر تمامي منطقه است.
مقاله نويس افزود: سخن گفتن از خاورميانه جديد را بايد جدي گرفت اما نگراني اينجاست كه تمام طرفهاي موجود در جهان عرب فكر ميكنند اين مقوله شامل آنها نميشود و وقتي متوجه خواهند شد كه ديگر دير شده است.
به نوشته اين روزنامه: درگيري كه امروز در لبنان ميان اسراييل و مقاومت شاهد هستيم بايد از ۵۰سال پيش و به صورت واقعي بين اعراب و اسراييل ايجاد ميشد تا وضع به اينجا كشيده نشود.
روزنامه الجماهيريه در مقالهاي ديگري در همين راستا نوشت: "اعراب چيزي جز گريه و زاري بلد نيستند".
مقاله نويس با انتقاد از ضعف و تسليم خواهي رهبران عرب در برابر توسعه طلبيهاي رژيم صهيونيستي نوشت: هر روز شاهد اين هستيم كه اعراب در برابر تجاوزات اسراييل در لبنان موضع ميگيرند و آنرا محكوم ميكنند هر روز هم بيانيههايي در محكوميت اين تجاوزات صادر ميكنند و خواستار آتش بس فوري مي شوند اما آيا اعراب نميدانند كه راه واقعي جلوگيري از اين تجاوزات چيست؟
الجماهيريه نوشت: اعراب در برابر هر مشكل فقط ناله و افغان سر ميدهند اما آيا واقعا نميدانند چگونه بايد جلوي اين تجاوزات را گرفت يا اينكه خود را به نفهمي ميزنند؟
الجماهيريه افزود: اعراب زماني واقعيت را درك خواهند كرد كه ديگر دير شده است.
مقاله نويس، محروم كردن لبنان از نيروي مقاومت را يكي از اهداف تجاوز اسراييل به اين كشور ذكر كرده و نوشتهاست: اين طرح از سالهاي پيش مطرح بوده است و هدف از خلع سلاح مقاومت اينست كه به لبنانيها بگويند علت تمام مشكلات شما سلاح مقاومت ميباشد.
الجماهيريه نوشت: البته آنچه كه در اين راستا صورت ميگيرد تنها بخاطر لبنان نيست بلكه بخاطر تمامي منطقه است.
مقاله نويس افزود: سخن گفتن از خاورميانه جديد را بايد جدي گرفت اما نگراني اينجاست كه تمام طرفهاي موجود در جهان عرب فكر ميكنند اين مقوله شامل آنها نميشود و وقتي متوجه خواهند شد كه ديگر دير شده است.
به نوشته اين روزنامه: درگيري كه امروز در لبنان ميان اسراييل و مقاومت شاهد هستيم بايد از ۵۰سال پيش و به صورت واقعي بين اعراب و اسراييل ايجاد ميشد تا وضع به اينجا كشيده نشود.
روزنامه الجماهيريه در مقالهاي ديگري در همين راستا نوشت: "اعراب چيزي جز گريه و زاري بلد نيستند".
مقاله نويس با انتقاد از ضعف و تسليم خواهي رهبران عرب در برابر توسعه طلبيهاي رژيم صهيونيستي نوشت: هر روز شاهد اين هستيم كه اعراب در برابر تجاوزات اسراييل در لبنان موضع ميگيرند و آنرا محكوم ميكنند هر روز هم بيانيههايي در محكوميت اين تجاوزات صادر ميكنند و خواستار آتش بس فوري مي شوند اما آيا اعراب نميدانند كه راه واقعي جلوگيري از اين تجاوزات چيست؟
الجماهيريه نوشت: اعراب در برابر هر مشكل فقط ناله و افغان سر ميدهند اما آيا واقعا نميدانند چگونه بايد جلوي اين تجاوزات را گرفت يا اينكه خود را به نفهمي ميزنند؟


Comment