:"عبدالعزيزحكيم"، رييس ائتلاف بزرگ شيعيان عراق روزچهارشنبه ضمن حمايت از مواضع جمهورى اسلامى ايران، از تهران خواست تا به پيشنهاد سفير آمريكا براى مذاكره پاسخ مثبت دهد.
حكيم در اين سخنان كه با شبكه الفرات بغداد انجام شد و در
رسانههاى غربى نيز بازتاب داشت، مذاكره دوجانبه تهران و واشنگتن را راه حلى براى رفع بحران عراق دانست.
اين مقام سرشناس شيعيان عراق، افزود: از رهبران حكيم و فرزانه جمهورى اسلامى ميخواهم كه گفت و گوى واضح و صريحى را با آمريكا به خاطر مصلحت كشور و ملت عراق انجامدهند و خواهش ميكنيم به درخواست سفير آمريكا در عراق پاسخ مثبت دهند.
حكيم اين سخنان را همزمان با گشايش پارلمان عراق مطرح كرد.
وى با تاكيد همراهى و حمايت دولت بغداد از مواضع جمهورى اسلامى گفت :
ما قبول نميكنيم كه عراق به مركزى براى تهديد كشورهاى ديگر بويژه همسايگان تبديل شود
حكيم در اين سخنان كه با شبكه الفرات بغداد انجام شد و در
رسانههاى غربى نيز بازتاب داشت، مذاكره دوجانبه تهران و واشنگتن را راه حلى براى رفع بحران عراق دانست.
اين مقام سرشناس شيعيان عراق، افزود: از رهبران حكيم و فرزانه جمهورى اسلامى ميخواهم كه گفت و گوى واضح و صريحى را با آمريكا به خاطر مصلحت كشور و ملت عراق انجامدهند و خواهش ميكنيم به درخواست سفير آمريكا در عراق پاسخ مثبت دهند.
حكيم اين سخنان را همزمان با گشايش پارلمان عراق مطرح كرد.
وى با تاكيد همراهى و حمايت دولت بغداد از مواضع جمهورى اسلامى گفت :
ما قبول نميكنيم كه عراق به مركزى براى تهديد كشورهاى ديگر بويژه همسايگان تبديل شود

Comment