Announcement

Collapse
No announcement yet.

Important Political News

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • كانون نويسندگان ايران با صدور بيانيه‌‏اى به مناسبت آغاز پنجمين سال زندانى شدن ناصر زرافشان، بار ديگر ضمن اعتراض به حكم صادره براى وي، خواستار آزادى همه زندانيان سياسى شد.
    به گزارش "ايلنا"، در اين بيانيه آمده است: چهار سال از زندانى شدن ناصر زرافشان, عضو كانون نويسندگان ايران و يكى از وكلاى مدافع خانواده‌‏هاى قربانيان قتل‌‏هاى زنجيره‌‏اى گذشت. كانون نويسندگان ايران كه در جريان اين قتل‌‏ها دست‌‏كم دو تن از اعضاى برجسته‌‏اش -محمد مختارى و محمدجعفر پوينده- جان باختند, همواره اعتراض شديد خود را به اين حكم اعلام داشته و خواهان آزادى سريع زرافشان است.
    كانون نويسندگان ايران همچنين با اشاره به بازداشت برخى فعالان دانشجويى و فعالان دانشگاهى و سياسي، خواستار آزادى همه زندانيان سياسى شده است.

    Comment


    • اعتصاب 40 كارگر سد معبر شهردارى منطقه 13 تهران درمقابل ساختمان خدمات شهرى اين منطقه ادامه دارد . اين كارگران بيش از 2 ماه حقوق دريافت نكرده اند .
      به گزارش خبرنگار گروه كارگرى ايلنا, كارگران معترض گفتند : مدتى است كه پيمانكار سد معبر از پرداخت حقوق كارگران سرباز مي‌‏زند و علت عدم پرداخت حقوق كارگران را عدم تامين اعتبار مالى اين شركت پيمانكارى عنوان مى كند .
      كارگران افزودند: به دليل عملكرد شهردارى چندين كارفرما آمده‌‏اند و رفته‌‏اند ولى خبرى از پرداخت حقوق كارگران نيست .
      كارگران با اشاره به اينكه حقوق چند ماه گذشته خود را با 3 ماه دير كرد دريافت داشته اند، تصريح كردند: كارفرماى سابق شركت نيز عامل اصلى ديركرد در پرداخت حقوق كارگران را عملكرد شهردارى منطقه 13 در دادن اعتبار عنوان مى كرد .
      بنابراين گزارش، كارگران معترض گفتند , تا دست‌‏يابى به حقوق قانونى خود به اعتصاب ادامه خواهيم داد .

      Comment


      • جلسه رسيدگى به اتهامات چهار تن از بازداشت‌‏شدگان حوادث اخير مراغه صبح امروز به صورت علنى در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه برگزار ‏شد.

        محمدرضا فقيهي، وكيل مدافع داود عظيم‌‏زاده،‌‏ مجيد پژوه‌‏فام، ياشار حكاك‌‏پور و حامد يگانه‌‏پور با اعلام اين مطلب، اتهامات موكلانش را تبليغ عليه نظام، مشاركت در تشكيل دسته يا جمعيت غيرقانونى با قصد برهم زدن امنيت كشور و تحريك مردم به جنگ عليه يكديگر با قصد برهم زدن امنيت كشور عنوان كرد و گفت: البته در متن كيفرخواست اتهام تشويش اذهان عمومى هم ذكر شده بود اما با توجه به اينكه اين عنوان جرم مستقلى نيست و ركن معنوى جرم نشر اكاذيب محسوب مي‌‏شود، نماينده دادستان هم خواستار حذف عنوان تشويش اذهان عمومى از كيفرخواست شد كه اين امر با موافقت دادگاه نيز مواجه شد.
        وى افزود: در اين جلسه دفاعيات لازم به موكلان به عمل آمد و آنها نيز به دفاع از خود پرداختند و منتظر رأى دادگاه هستيم. اميدواريم دادگاه رأى متناسب خود را در اين پرونده صادر كند.
        اين افراد در جريان ناآرامي‌‏هاى خرداد ماه شهرستان مراغه بازداشت و پس از تحمل چندى حبس با تأمين قرار وثيقه 30 ميليون تومانى از سوى بازپرسى دادسراى مراغه، آزاد شدند و پرونده آنها با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست جهت رسيدگى به دادگاه انقلاب مراغه ارسال شد.

        Comment


        • عليرغم اينكه اجاره بهاى مسكن به بهانه پرداخت وام 3 ميليون تومانى وديعه مسكن رشد قابل ملاحظه‌اى يافت، خبرها حاكى از پرداخت تنها 300 فقره وام وديعه مسكن به متقاضيان اين وامها است.


          بهانه وام 3 ميليون تومانى وديعه مسكن
          شايعه شده كه قرار است به مستاجرها وام 3 ميليون تومانى وديعه مسكن بدهند تا شايد از بار هزينه مسكن كه پشت هر كم درآمدى را خم مى كند، بكاهند. اما مثل اين كه صاحبخانه ها صبرشان كم شده است و هنوز تصويب نهايى اين وام در كش و قوس اختلاف بين شوراى پول و اعتبار و وزارت مسكن و شهرسازى بود كه شاهد بوديم وديعه مسكن بيش از سه ميليون تومان طى كمتر از دو ماه افزايش يافته است.

          گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى فارس حاكى است، اين روزها بحث افزايش نرخ اجاره بهاى مسكن در محافل عمومى به يكى از بحث‌هاى داغ تبديل شود. به اعتقاد برخي، افزايش بيكارى و تعطيل شدن كارگاههاى توليدى موجب افزايش نرخ اجاره بها از سوى دارندگان و صاحبان مسكن شده است. البته برخى معتقدند كاهش نرخ سود بانكهاى خصوصى موجب شده تا دارندگان مسكن اجاره‌اى ديگر مثل قبل نمي‌توانند وديعه‌هاى مسكن را در اختيار بانكهاى خصوصى قرار داده و سود مناسبى از بابت آن دريافت كنند.بنابراين سعى مي‌كنند درآمد خود را از اجاره مسكن به دست آورند.
          اين گزارش مي‌افزايد: منصفانه‌ترين دليل پذيرش افزايش نرخ اجاره بهاى مسكن شايد همانا افزايش قيمت آهن، مصالح ساختمانى و سيمان كه امسال سال خوبى از بابت افزايش قيمت‌ها داشتند باشد، چرا كه روند صعودى اين اقلام موجب افزايش قيمت تمام شده مسكن ،قيمت مسكن و در نهايت نرخ اجاره بهاى مسكن شده است.
          اما اينكه بايد پذيرفت رشد نرخ اجاره بهاى مسكن به دليل وام‌هاى 3 ميليون تومانى وديعه مسكن بوده غير قابل هضم است. چرا كه اين وام‌ها تنها در اختيار افراد داراى اولويت معرفى شده از سوى سازمان بهزيستى ،كميته امداد امام خميني، بنياد شهيد و امور ايثارگران، بازنشستگان صندوق‌هاى بازنشستگى و تامين اجتماعى قرار مى گيرد.
          بنابراين گزارش، اعتبار در نظر گرفته شده براى طرح پرداخت 3 ميليون تومانى وديعه مسكن در سال گذشته در مجموع 40 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ 18 ميليارد تومان سهميه كميته امداد امام خميني، 10 ميليارد تومان سهميه سازمان بهزيستي، 6 ميليارد تومان سهميه بنياد شهيد و امور ايثارگران و 6 ميليارد تومان سهميه بازنشستگان صندوق‌هاى بازنشستگى و تامين اجتماعى تعيين شده است.
          اين گزارش مي‌افزايد: دولت براى كمك بيشتر به حال اقشار كم درآمد تحت پوشش اين سازمانها امسال اين اعتبار را از 40 ميليارد تومان به 80 ميليارد تومان افزايش خواهد داد تا اين سازمانها با رشد دو برابرى سهميه خود افراد بيشترى را به بانك مسكن براى دريافت اين تسهيلات معرفى كنند، اما خبرها حاكى از اين است كه تنها كميته امداد امام خمينى و سازمان بهزيستى موفق به دريافت اين تسهيلات در حد بسيار ناچيز 300 تسهيلات شده اند.يعنى از 40 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته تنها 900 ميليون تومان پرداخت شده است.


          *رئيس اتحاديه املاك :مصوبه‌ها قبل از اجرا اعلام نشود

          مصطفى قلى خسروى رئيس اتحاديه املاك تهران در خصوص افزايش اجاره بهاى مسكن به دليل انتشار اخبار وام 3 ميليون تومانى وديعه مسكن به خبرنگار ما مي‌گويد: متاسفانه در كشور برخى از مصوبه‌ها قبل از اينكه قابليت اجرايى به خود بگيرند از سوى مقامات مسئول، رسانه‌هاى جمعى و گروهى اعلام مي‌شود و موجب تاثيرگذارى بر روى موارد مستقيم به خود در جامعه مى شود.
          وى ادامه داد: انتشار خبر پرداخت وام‌هاى 3 ميليون تومانى و وديعه مسكن به اقشار خاص جامعه( كميته امداد، بهزيستي، بنياد امور ايثارگران و ...) موجب شد تا نرخ اجاره بهاى مسكن يك بار در زمان انتشار خبر، يكبار در زمان انتشار جزئيات مصوبه و يكبار نيز در زمان اجرا شدن مصوبه مزبور افزايش يابد.
          وى تصريح كرد: برخى اخبار مربوط به بخش مسكن موجب مي‌شود تا اين بخش با بحران و ركود تورمى مواجه شود و حداقل 170 فرصت شغلى مرتبط با ساخت و ساز مسكن از بين برود.


          *نوش آبادى :عدم پرداخت وام هاى 3 ميليون تومانى اجاره بها را افزايش داد

          حسين نوش آبادى عضو كميسيون عمران مجلس نيز معتقد است كه متأسفانه اعلام وام هاى 3 ميليون تومانى وديعه مسكن از سوى دولت و دريافت نكردن حداقل 90درصد اين وامها از سوى افراد نيازمند موجب شده تا جو افزايش كاذب اجاره بهاى مسكن بيش از پيش نمود پيدا كند.
          وى ادامه مى دهد :اگر مشاوران املاك ساماندهى شوند مى توان در نظام مند كردن قيمت مسكن و به حداقل رساندن اجاره بها اميدوار شد.
          وى اظهار داشت: طرح جامع مسكن كه يك سند راهبردى براى حل مشكل مسكن در كشور و خانه دار كردن طبقات ضعيف جامعه و اقشار كم درآمد تهيه شده مى تواند در كنترل قيمت مسكن و نظام مندكردن و به حداقل رساندن اجاره بهاى مسكن مفيد باشد.
          نماينده مردم ورامين در مجلس گفت: افزايش قيمت تمام شده مسكن به دليل رشد قابل ملاحظه قيمت مصالح ساختماني، زمين و دستمزدها موجب شد تا تأثير بسزايى در رشد قيمت مسكن و اجاره بها داشته باشد.


          *ماجدى :افزايش اجاره بها به دليل رشد قيمت مسكن است

          حميد ماجدى مدير گروه دكتراى شهرسازى واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار ما معتقد است: افزايش اجاره‌ بهاى مسكن طى دو ماه گذشته براى جبران عقب ماندگى خود نسبت به رشد قيمت مسكن طى چهار ماه گذشته بوده است و افزايش اجاره بهاى مسكن در تهران در حال جبران كردن عقب ماندگى خود نسبت به رشد قيمت مسكن است، چرا كه قيمت مسكن در طى چهار ماه گذشته افزايش قابل ملاحظه‌اى يافته و دارندگان مسكن متناسب با اين رشد اجاره بها را افزايش داده‌اند.
          ماجدى با بيان اينكه افزايش قيمت زمين، مصالح زمين و نيروى انسانى موجب افزايش قيمت مسكن در چند ماه گذشته شد،‌گفت: ساخت و ساز مناسب و عرضه زمين ارزان قيمت مي‌تواند قيمت مسكن و اجاره بها را متعادل كند.


          *وثوقى:عدم تحقق برنامه هاى دولت قيمت و اجاره بها را افزايش داد

          محسن وثوقى عضو اتحاديه مشاورين املاك تهران گفت: عدم پرداخت وام‌هاى 10 ميليون تومانى خريد مسكن و 3 ميليون تومانى وديعه مسكن موجب شد تا علاوه بر شوك منفى كه همانا افزايش قيمت‌هاى مسكن و اجاره بها بود مجددا بخش مسكن را پس از يك دوره رونق نسبى وارد ركود كند.بنابراين بايد اذعان داشت كه عدم تحقق وعده‌هاى دولت براى خارج كردن بخش مسكن از ركود از يك سو و افزايش يكباره قيمت مصالح ساختمانى و مسكن از سويى ديگر موجب ركود تورمى قيمت و اجاره بهاى مسكن شده است.
          وى با بيان اينكه خريد و فروش مسكن در ماه جارى دچار ركود شده است اظهار داشت: افزايش قيمت مصالح ساختماني، افزايش 50 درصدى دستمزد حقوق كارگران و وعده‌هاى عملى نشده دولت براى رونق بخش مسكن موجب شد تا قيمت مسكن كه طى سه سال گذشته رشد چندانى نداشت امسال به يكباره افزايش يابد.


          *فريد اعلم :اقدام دولت و مجلس براى كنترل اجاره بها

          حسن فريد اعلم استاد دانشگاه صنعتى اميركبير به خبرنگار فارس گفت:بازار نابسامان مسكن از يك سو و عدم ثبات اقتصادى از سوى ديگر موجب شده تا بسيارى از سازندگان مسكن بهترين مكان براى سود سرشار خود را در خريد مسكن و اجاره آن با قيمتهاى گزاف به افراد نيازمند دنبال كنند.
          وى افزود:وضعيت نه چندان مناسب توليد در كشور موجب شده تا بسيارى از سرمايه گذاران به جاى انتقال سرمايه هاى خود به بخش توليد نقدينگى خود را صرف ساخت و ساز كرده و به دليل عدم رونق خريد و فروش مسكن، واحدهاى مسكونى خود را با قيمتهاى بالايى اجاره مى دهند.
          وى اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون قيمت مصالح ساختمانى و آهن‌آلات در كشور به نظر مي‌رسد قيمت مسكن و زمين روز به روز افزايش بيشترى يافته و افزايش اجاره بها نيز سرعت بيشترى پيدا كند.
          وى ادامه داد: دولت براى اينكه از روند صعودى بيش از حد قيمت زمين و مسكن جلوگيرى كند بايد لايحه اى را به مجلس ارايه كند كه بر اساس آن خريد زمين و مسكن به هر تعداد و ميزانى محدود شود.

          Comment


          • كارگران اخراجى شركت واحد به منظور رسيدگى به شكايت خود , شب را در اداره كار شرق تهران به صبح رساندند و به اين ترتيب ،تحصن اين كارگران 24 ساعته شد .
            به گزارش خبرنگار گروه كارگرى ايلنا, بنا بر اظهارات" سعيد ترابيان" از فعالان تشكل سنديكاى كارگران شركت واحد، نيمه شب گذشته رئيس حراست اداره كار استان تهران با مراجعه به اداره كار شرق تهران ضمن تكرار وعده هاى گذشته مبنى بر رسيدگى به پرونده كارگران سعى داشت به تحصن آرام كارگران پايان دهد كه با مخالفت و مقاومت تخصن‌‏كنندگان روبرو شد .
            اين فعال كارگرى با اشاره به حضور عوامل امنيتى و انتظامى گفت: اگر مسوولان اداره كار به وعده هاى خود عمل مى كردند، دامنه اعتراض كارگران اخراجى شركت واحد گسترش نمى يافت.
            ترابيان افزود‌‏: كارگران شركت واحد خواهان رسيدگى به شكايت خود هستند و اين كه چرا وزارت كار از رسيدگى به مشكلات آنان خوددارى مي‌‏كند , آنان هفت ماه است كه حقوق نگرفته اند و هيچ يك از مسوولان پاسخگو نيستند .

            Comment


            • على لاريجانى دبير شوراى عالى امنيت ملى كه صبح امروز در مصاحبه‌اى مطبوعاتى با خبرنگاران داخلى و خارجى سخن مي‌گفت، آخرين مواضع جمهورى اسلامى ايران را درخصوص مسائل هسته‌اى تشريح كرد.
              لاريجانى در پاسخ به پرسشى درباره موضع شوراى عالى امنيت ملى پيرامون فعاليت‌هاى هسته‌اى گفت: چند ماه پيش بود كه بحث هسته‌اى ايران در شوراى امنيت مطرح شد و همين قطعنامه در همان زمان مطرح بود و آمريكا و برخى كشورهاى اروپايى گفتند كه نمي‌خواهيم قطعنامه صادر كنيم و از راه ديپلماتيك مسئله را حل كنيم و پس از مدتى بسته پيشنهادى را مطرح كردند.
              وى افزود: ما بسته را مورد بررسى قرار داديم، اما قبل از اينكه بررسى ما تمام شود، همان قطعنامه را صادر كردند. آيا اين كار تناقض‌گونه نيست و اين نشان مي‌دهد نيت آنها در ارائه بسته و مذاكرات زير سؤال است و قصد آنها چيز ديگرى بود.
              وى ادامه داد: اين قطعنامه‌ها هيچ تاثيرى بر اراده ما ندارد و اگر آنها دنبال محروم كردن ما از فن‌آورى هسته‌اى هستند، اشتباه مي‌كنند. سال گذشته نيز مي‌خواستند اين كار را بكنند كه ما گفتيم كه مجلس مصوبه‌اى دارد كه اين كار آنها را بي‌اثر مي‌كند. آنچه را كه حقوق ايرانيان در زمينه فن‌آورى در مورد NPT است، دنبال خواهيم كرد و اين‌گونه مسائل تاثيرى بر تصميم ما نخواهد گذاشت و اين‌گونه اقدامات باعث تجديد نظر در سياست‌هاى ما مي‌شود.
              لاريجانى در پاسخ به سؤال ديگرى درخصوص اينكه رويكرد ايران درخصوص بسته پيشنهادى چيست؟ گفت: وقتى اين بسته پيشنهادى ارائه شد، ما بر اساس اينكه بايد اصل را بر بررسى بسته قرار داد،كميته‌هايى تشكيل داديم كه موضوع را بررسى كنند اما قبل از اينكه نتايج بررسي‌ها را بيان كنيم، مسيرى را آنها مطرح كردند كه با اصل قضيه بسته پيشنهادى و مذاكرات متناقض بود.
              دبير شوراى عالى امنيت ملى بيان داشت: كنار هم قراردادن رفتار آنها چه نتيجه‌اى دارد؟ نتيجه آن است كه غربي‌ها مي‌گويند ما در مبناى حقوقي، استفاده ايران را از فن‌آورى هسته‌اى محترم مي‌شماريم اما از آن استفاده نكنند!
              وى تاكيد كرد:تهران مسير خود را طبق نظارتهاى آژانس ادامه مي‌دهد اما غربيها بودند كه به بسته پيشنهادى جفا و در آن مشكل ايجاد كردند و بايد مشخص كنند كه چرا رفتار پارادوكس دارند و بايد نسبت به اين بي‌اعتمادى پاسخ دهند.
              على لاريجانى گفت: اين كارى كه غربي‌ها انجام دادند، آنها را از هدف اصلى كه حل و فصل موضوع ايران بر اساس بستر مناسب است، دور كردند.
              لاريجانى در ادامه كنفرانس خبرى خود در پاسخ به سؤال ديگرى در خصوص اوضاع لبنان و تغيير تصميم ايران با توجه به اين موضوع،گفت:متاسفانه استفاده ابزارى از شوراى امنيت باعث بي‌حيثيتى اين شورا شده و در اين شرايط كه ما زندگى مي‌كنيم و در باره مسئله هسته‌اى ايران، برخلاف گزارش آژانس و مدير آژانس كه نشان مي‌دهد ايران هيچ انحراف و اقدام خلافى انجام نمي‌دهد، قطعنامه صادر مي‌كند در ماجراى لبنان مي‌بينيم كه مردم شجاع لبنان از حيثيت خود دفاع مي‌كنند، همه كسانى كه صاحب نظر هستند مي‌دانند براى دو اسير چنين كارى نمي‌كنند.رژيم صهيونيستى حمله به لبنان را از پيش طراحى كرده بود.
              لاريجانى با اشاره به اين كه شوراى امنيت در ظرف 20 روز گذشته قطعنامه‌اى در خصوص حل بحران لبنان و برقرارى يك آتش بس فورى و بدون قيد و شرط صادر نمي‌كند و حالا كه دنبال قطعنامه هستند، به خاطر مشكلاتى است كه برايشان ايجاد شده است،استفاده ابزارى از شوراى امنيت حادثه را تغيير نمي‌دهد.
              وى تصريح كرد: تاثيرى كه بحران لبنان در پرونده هسته‌اى ايران دارد، بيشتر روشن‌گرى مي‌كند و كسانى كه مثل آمريكا خيلى براى صلح و امنيت جهانى عجله دارند توجه كنند كه امروز 15 مرداد است و در هيروشيما آن مسئله را آمريكايي‌ها بوجود آوردند كه اين جنايت آمريكا در هيروشيما ناباورى مردم را نسبت به عملكرد آمريكايي‌ها بيشتر مي‌كند.
              وى تصريح كرد: فن‌آورى هسته‌اى ايران صلح‌آميز است، نظارت آژانس را قبول داريم و عضو NPT هستيم و فن‌آورى هسته‌اى را تا آنجا كه اقتضا مي‌كند گسترش مي‌دهيم، آماده مذاكره و گفت‌وگو هم هستيم، ما از مذاكره عادلانه استقبال مي‌كنيم.
              لاريجانى با بيان اين كه اگر فكر مي‌كنند مي‌توانند مذاكره را با چماق از حيز انتفاع ساقط كنند اشتباه مي‌كنند،افزود: خودشان با عملكردشان مذاكرات را با مشكل مواجه نكنند.
              دبير شوراى عالى امنيت ملى در پاسخ به سؤال ديگرى در خصوص اين كه قطعنامه اخير به ايران تا 9 شهريور ماه براى تعليق فرصت داده، آيا با اين حال بسته پيشنهادى باز هم بررسى مي‌شود يا اين كه ايران غني‌سازى را متوقف خواهد كرد يا نه اظهار داشت:اين قطعنامه‌اى كه صادر شده فاقد بار حقوقى است و عملاً با دست خودشان آژانس را از حيز انتقاع مي‌اندازد و ما به همين دليل آنرا رد مي‌كنيم و تعليق را نمي‌پذيرم و فعاليت‌هاى خود را ادامه مي‌دهيم،نظارت آژانس را هم مي‌پذيريم چرا كه هميشه سياست ايران شفاف بوده است.
              لاريجانى تاكيد كرد كه غربي‌ها از طريق مذاكرات مسئله را حل كنند و افزود:رفتار دو گانه غرب با پرونده هسته‌اى ايران باعث شد بسته پيشنهادى دچار مشكل شود،چرا كه ما نظرات خود را در كميته‌ها بررسى كرده‌ايم.آنها بايد بفهمند كه با زبان زور نبايد با ايران صحبت كنند، مردم ايران مردم رشيدى هستند و هيچ كس در ايران نمي‌تواند پاى توقف غني‌سازى را امضا كند.
              وى گفت:غربي‌ها بايد رويكرد خود را عوض كنند،تا بسته پيشنهادى حيات پيدا كند، آنهايى كه اين قطعنامه را صادر كرده‌اند، بايد زمينه حيات آن را فراهم كنند.

              Comment


              • رييس كل سازمان نظام پرستارى گفت: در ديدار اخير هيات مديره سازمان نظام پرستارى با رييس جمهور، مطالبات اصلى جامعه پرستارى مطرح شد كه اين موارد از سوى ايشان مورد موافقت قرار گرفت، اما در حال حاضر اين مطالبات با جواب منفى سازمان مديريت روبرو شده است و به همين خاطر جامعه پرستارى نارضايتى كامل خود را نسبت به عملكرد اين سازمان در اين زمينه اعلام مي‌دارد.

                غضنفر ميرزابيگى در گفت‌وگو با خبرنگار ,بهداشت و درمان, خبرگزارى دانشجويان ايران، با اشاره به ديدار هيات مديره سازمان با دكتر احمدي‌نژاد گفت: ‌در نتيجه اين ديدار، كارگروهى در چهارم تيرماه سال جارى تشكيل شد و در اين كارگروه مطالباتى از قبيل افزايش حق سختى كار پرستاران، افزايش حق شب كاري، افزايش حق نوبت كارى يا شيفت در گردش و همچنين برداشتن سقف 65 درصد از ارتقاى مسير شغلى مصوب شد تا با برآورد نهايى و نظر مساعد وزارت بهداشت و سازمان مديريت، ‌در هيات دولت مطرح و اجرايى شود.

                وى با تصريح بر اين كه از سوى رييس جمهور تاكيد شد كه اين مطالبات تا پايان تابستان سال جارى مصوب شده تا افزايش حقوق براى پرستاران صورت گيرد، اظهار كرد: ‌متاسفانه اخيرا مطلع شديم كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزى كشور درخواست وزارت بهداشت را براى موافقت با اين مطالبات رد كرده است لذا سازمان نظام پرستارى در نظر دارد اگر تا پايان مرداد ماه امسال سازمان مديريت خود را در خصوص سياست‌هاى دولت و وزارت بهداشت در اين زمينه وفق ندهد و اين چهار مورد از مطالبات را نپذيرد، پرستاران به تعداد صد هزار نفر از سراسر كشور روبروى سازمان مديريت تجمع برگزار مي‌كنند تا بلكه به خواسته‌هاى منطقى قشر پرستاران پاسخ مطلوب داده شود.

                Comment


                • مديركل كميته امداد استان تهران, اعلام كرد: با اجراى طرح اكرام ايتام، 16 هزار كودك يتيم تهرانى تحت پوشش حاميان، قرار دارند.
                  سعيد ستارى, مديركل كميته امداد استان تهران, در گفت و گو با خبرنگار ايلنا, گفت: در حال حاضر 16 هزار كودك يتيم تحت پوشش حمايت‌‏هاى خانواده‌‏ها يا افراد قرار دارند.

                  وى افزود: خانواده‌‏ها و افرادى كه متقاضى حمايت از كودكان هستند، در قالب طرح ايتام، اين كودكان را تحت پوشش قرار مي‌‏دهند.
                  به گفته ستارى, در تهران 16 هزار كودك بي‌‏سرپرست وجود دارد كه همه آنها تحت پوشش طرح اكرام ايتام قرار دارند.
                  وى تصريح كرد: برخى از اين كودكان از حمايت دو تا سه حامى برخوردار هستند.
                  وى يادآور شد: كودكانى كه تحت پوشش كميته امداد قرار دارند، بلافاصله در طرح اكرام ايتام نيز وارد ‏شده و به اين ترتيب تحت حمايت حاميان قرار مي‌‏گيرند.
                  مديركل كميته امداد استان تهران, در خصوص تفكيك جنسى كودكان بي‌‏سرپرست, گفت: طبق آمارها 8 هزار و 500 دختر و 7 هزار و 500 پسر بي‌‏سرپرست تحت پوشش كميته امداد هستند.

                  Comment


                  • به گزارش ايرانيوز، آسوشيتدپرس امروز در گزارشى آورده‌است: "دونالد كلاين" كه به همراه همسر و دوست فرانسوى‌اش پائيز گذشته به امارات متحده عربى سفر كرده بود، ۲۹ نوامبر 2005 در حالى كه مدعى بود سرگرم قايقرانى در آب‌هاى خليج فارس و درياى عمان بوده؛ از مرز آبى ايران گذشتند و توسط نيروهاى دريايى جمهورى اسلامى در نزديكى جزيره ابوموسى دستگير شدند.
                    در اين حال پس از گذشت ۹ ماه از زندانى شدن اين دو اروپايي، مقامات ايرانى به "استفن ليبيه"، همراه فرانسوى "دونالد كلاين"، ۵ روز مرخصى دادند كه وى در گفت‌وگويى با خبرنگار روزننامه فيگارو، اوضاع زندان اوين را بسيار اسفناك و ناراحت كننده خواند و وضعيت روحى دوست "دونالد كلاين" را نيز بسيار نگران كننده ارزيابى كرد.
                    " ليبيه "، به خبرنگار فيگارو گفته است، به همراه 14 نفر ديگر در سلولى زندانى و در مدت ۹ ماهى كه در اوين بسر برده، ۱۸ كيلو وزن كم كرده است و "كلاين" نيز به شدت لاغر شده، بي‌وقفه سيگار مي‌كشد و مرتب سرفه مى‌كند و دائما از خودكشى سخن مى‌گويد.
                    پيش از اين نيز دو شهروند انگليسى و دو تبعه هندى هم با عبور از مرز آبى ايران دستگير شده بودند اما بعد از دو هفته آزاد شدند.

                    Comment


                    • فواد سینیوره نخست وزیر لبنان از کشورهای عرب درخواست کرده که در مقابل آنچه که او آنرا وحشت و نگرانی لبنان به علت عملیات اسرائیل می خواند، از لبنان حمایت کنند.
                      تقاضای نخست وزیر لبنان در جریان گردهم آیی وزیران خارجه کشورهای عرب در بیروت عنوان شد.

                      آقای سینیوره به شرکت کنندگان در گردهم آیی گفت که تازه ترین حمله هوایی اسرائیل به دهکده مرزی حولا در جنوب لبنان، موجب کشته شدن 40 نفر شده است.

                      آقای سینیوره از کشورهای عرب خواست که برای دست یابی به یک آتش بس فوری و بلاشرط ، فعالیت کنند. وی گفت که درقطعنامه پیشنهادی می توان خروج فوری سربازان اسرائیلی از لبنان را نیز گنجاند.

                      پیش نویس قطعنامه با انتقاد ایران نیز مواجه شده است و منوچهر متکی وزیر خارجه ایران گفته است که این قطعنامه به نفع اسرائیل است.

                      در همین حال گزارش شده که جنگنده های اسرائيلی حملات تازه ای را عليه مواضع حزب الله در لبنان آغاز کرده اند. ارتش اسرائيل در اين حملات هوايی دره بقاع و از جمله پايگاه حزب الله در بعلبک را هدف قرار داده است.

                      جنگنده های اسرائيل همچنين حومه جنوبی شهر بيروت، پايتخت لبنان، را بمباران کرده اند.

                      يک گزارشگر بی بی سی در لبنان می گويد که ارتباط بندر صور واقع در جنوب لبنان در اثر بمباران سنگين نيروهای اسرائيلی کاملا با ديگر نقاط لبنان قطع شده است و اکیپ های امدادی نتوانسته اند محموله های غذا و دارو را به محل برسانند.

                      مقامات محلی می گويند که در يکی از حملات هوايی به جنوب لبنان، حداقل20 غيرنظامی کشته شده اند. شش تن از کشته شدگان در يکی از اين حملات همگی اعضای يک خانواده بوده اند.

                      يکی از سخنگويان ارتش اسرائيل به بی بی سی گفت که اين حملات لازم بوده است چون چريک های حزب الله به پرتاب موشک به شمال اسرائیل ادامه داده اند که موجب مجروح شدن چندین نفر شده است.

                      درگيری های تازه پس از آن است که روز يکشنبه (6 اوت) حزب الله دست به شديدترين حملات موشکی خود در طی يک ماه پس از آغاز جنگ زد. در موشک باران روز يکشنبه حزب الله به شمال اسرائيل از جمله چندين حومه از شهر حيفا هدف حمله قرار گرفت که منجر به کشته شدن سه غير نظامی شد.

                      پيشتر نيز دوازده سرباز اسرائيلی در شهر کفار جلعادی کشته شدند. اين بزرگترين تلفات ارتش اسرائيل در طی درگيری های يک ماه گذشته بوده است.

                      لبنان می گوید ازهنگام تهاجم اسرائیل بیش از یک هزار نفر که بیشتر آنان غیر نظامی بوده اند کشته شده اند.

                      اسرائیل اعلام کرده که حزب الله 38 غیرنظامی و 59 سرباز اسرائیلی را کشته است.

                      روند آتش بس

                      در همين حال، مخالفت های دولت لبنان موجب تاخير در به سرانجام رسيدن گفتگوها در مورد صدور قطعنامه آتش بس شورای امنيت سازمان ملل متحد شده است. پيش نويس قطعنامه شورای امنيت از ارتش اسرائيل و گروه حزب الله می خواهد تا حملات خود را به طور کامل متوقف کنند.

                      لبنان به ويژه در مورد جدول زمان بندی در نظر گرفته شده برای عقب نشينی ارتش اسرائيل از خاک اين کشور ابراز نگرانی کرده است.

                      جيمز رابينز، گزارشگر ديپلماتيک بی بی سی، می گويد لبنان نمی تواند مانع از صدور قطعنامه سازمان ملل بشود چون از اعضای شورای امنيت نيست اما قدرت های جهانی از اهميت حمايت تمامی طرفين درگيری از اين قطعنامه مطلع هستند.

                      دولت لبنان گفته است که اين قطعنامه بايد اصلاح شود و در آن قيد شود که ارتش اسرائيل بلافاصله پس از برقراری آتش بس و پيش از اعزام صلحبانان بين المللی به منطقه بايد از خاک لبنان خارج شود.

                      اين گزارشگر می گويد که فرانسه، که رهبری مذاکرات آتش بس در سازمان ملل را برعهده گرفته، در تلاش است که نگرانی های لبنان در اين قطعنامه منظور شود اما همچنين هشدار داده است که تغيير در قطنامه پيشنهادی - که به نظر فرانسه طرح صلحی موزون است - می تواند خطرآفرين باشد.

                      اين قطعنامه به زودی به رای گذاشته خواهد شد اما آمريکا از جمله قدرت هايی است که می خواهد تا پيش از به هم خوردن کامل طرح آتش بس، تصميم گيری درباره آن سريعتر صورت بگيرد.

                      جاناتان مارکوس تحلیلگر امور دیپلماتیک بی بی سی می گوید درحال حاضر چیزی که نبودن آن محسوس است یک چهارچوب گسترده تر دیپلماتیک برای یافتن یک راه حل است. قطعنامه پیشنهادی حتی اگر به تصویب برسد تنها شروع کار است و باید معادلات سیاسی در داخل لبنان تغییرات اساسی پیدا کند.

                      تحلیلگر بی بی سی می افزاید اگر حزب الله خلع سلاح شودو یا شاید بهتر باشد بگوییم اگر حتی فکر خلع سلاح را بکند، باید به این گروه قدرت سیاسی بیشتری از آنچه در حال حاضر دارد داده شود و سایر بازیگران منطقه ای بخصوص سوریه و ایران نیز به نحوی در این معادله آورده شوند.

                      Comment


                      • شرکت روسابارون اکسپورت، صادرکننده تسليحات مختلف نظامی دولت روسيه، از تصميم ايالات متحده به تحميل تحريم عليه اين شرکت به دليل معامله با ايران انتقاد کرده است.
                        شرکت صادرات دفاعی روسيه گفته است که صادرات تجهيزات به ايران طبق موازين بين المللی صورت گرفته و تحريم های آمريکا را اقدامی غيردوستانه توصيف کرده است.

                        روز جمعه (4 اوت) وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که دو شرکت تسليحاتی دولتی روسيه را همراه با دو شرکت صنايع شيميايی هندی، دو شرکت از کره شمالی و مرکز مهندسی ژنتيک و فناوری زيستی کوبا به علت فروش مواد، تجهيزات و دانشی به ايران که می تواند در ساخت جنگ افزارهای کشتارجمعی کاربرد داشته باشد، مورد تحريم قرار داده است.

                        شرکت روسابارون اکسپورت (صادرات دفاعی روسيه) صادرکننده تسليحات مختلف نظامی و شرکت سوخوی نيز توليد کننده هواپيماهای جنگی به همين نام است.

                        وزارت امورخارجه آمريکا اعلام کرده که اين شرکتها بنابر قانون تحريم ايران که اجرای آن از آغاز سال 1999 ميلادی آغاز شده، مورد تحريم دولت ايالات متحده قرار گرفته اند.

                        روسابارون اکسپورت می گويد که تصميم دولت ايالات متحده باعث تحير زيادی شده و اين اقدام برای اين شرکت قابل درک نيست.

                        روسابارون اکسپورت نقض قوانين بين المللی را رد می کند و می گويد به ايران تجهيزات نظامی قابل استفاده در ساخت سلاح کشتار جمعی نفروخته است.

                        وزارت خارجه روسيه پيشتر در واکنش به تحريم دولت آمريکا آن را حرکتی سياسی توصيف کرده بود.

                        جيمز راجرز، گزارشگر بی بی سی در مسکو، می گويد "ديمتری شوگايف"، رييس روسابارون اکسپورت در گفتگو با رسانه های روسيه از تصميم آمريکا انتقاد کرده و گفته است اين تصميم "بازگشت به دوران جنگ سرد است."

                        Comment


                        • بهای نفت خام افزايش قابل توجهی يافته و به هر بشکه ۷۷ دلار و34 سنت رسيده است.
                          افزايش ناگهانی بهای نفت پس از آن بود که شرکت بريتيش پتروليوم، اعلام داشت تعطيل تدريجی يکی ازبزرگترین ميدان های نفتی در آلاسکا را شروع کرده است.

                          مقامات اين شرکت نفتی، دليل تصميم خود را زنگ زدگی جدی يکی از لوله های نفتی و نشت اندک نفت از آن ذکر کرده اند.

                          تعطيل اين حوزه نفتی که ۸ درصد نفت مورد نياز آمريکا را تامين می کند سبب کاهش توليد نفت به ميزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد شد.

                          سخنگوی بريتيش پتروليوم گفت هنوز معلوم نيست بهره برداری ازاين حوزه نفتی چه زمانی از سرگرفته خواهد شد ولی تاهنگامی که بازرسان متقاعد نشده اند که خطری محيط زيست را تهديد نمی کند، استخراج نفت مجددا شروع نخواهد شد.

                          اين سخنگو افزود که نشت نفت اکنون تحت کنترل درآمده و ۴۰ در صد از خط لوله مورد بحث، بازرسی شده است.

                          تحليلگران نفتی می گويند بستن ميدان نفتی در آلاسکا در زمان نامناسبی برای بازار نفت صورت می گيرد زيرا قيمت نفت به دليل خشونت ها در خاورميانه و خطراتی که صنعت نفت نيجريه را تهديد می کند هم اکنون بيش از حد بالا رفته است.

                          تتسو اموری، يک تحليلگر نفتی در توکيو می گويد با توجه به وضعيت کنونی، بهای نفت ممکن است تا هربشکه ۱۰ دلار افزايش يابد.

                          Comment


                          • حالا هشت هزار سرباز تحت رهبری ناتو در اولين ماموريت زمينی اين پيمان خارج از اروپا در شش ولايت جنوبی افغانستان، از جمله هلمند که صحنه درگيری های سنگينی بوده است، مستقر شده اند.
                            در گرمای سوزان تابستان قندهار در حالی که در فرودگاه اين شهر بدنبال سايه ای می گشتم، با يک سرباز بريتانيايی هم صحبت شدم.

                            اين سرباز منتظر هواپيمايی بود که او را به اردوگاه نظامی بريتانيايی ها در ريگستان داغی در ولايت هلمند منتقل کند که چندين مايل از نزديک ترين شهر فاصله دارد و جايی که گاهی طوفان شن تا چندين روز پی هم دوام می کند.

                            هزاران سرباز بريتانيايی در اين محل مستقر شده اند، جايی که از آن به عنوان "جهنم" ياد می کنند.

                            اين سرباز گفت: "زمانی که من ده سال پيش وارد ارتش شدم، به ندرت کسی در جنگ کشته می شد. اما حالا تقريبا همه خبر از کشته شدن کسانی در عراق و افغانستان دارند."

                            ولايت هلمند محل مناسبی برای بود و باش نيست. اين ولايت نه تنها بسيار گرم و گرد آلود است، بلکه با توجه به اينکه مرکز عمده طالبان و بزرگترين محل توليد مواد مخدر در سطح افغانستان است، محل خيلی خطرناکی هم محسوب می شود.

                            روز شماری

                            با يک پزشک نظامی سر صحبت را باز کردم. از او با خنده پرسيدم با هر سربازی که صحبت کرده ام شمار دقيق روزهايی را که به پايان ماموريت شان در افغانستان باقی مانده، می دانند.

                            او هم با سرعت جواب داد: "من ۵۷ روز ديگر در افغانستان هستم." و بعد توضيح داد چگونه تکنولوژی جديد به آنها در روز شماری کمک می کند.


                            نبرد سخت

                            بخشی از بهترين نيروهای بريتانيا به ولايت هلمند اعزام شده اند و آنها می دانند که نبرد سختی را در پيش دارند



                            هر روزيکه اين سربازان کامپيوترهای خود را باز می کنند، جدول به روز شده ای به آنها می گويد چقدر پول بدست آورده اند و اينکه چند روز ديگر، چند ساعت ديگر و چند دقيقه ديگر بايد در افغانستان بمانند.

                            'ضربات شديد'

                            بحث های گسترده ای در مورد ماموريت سربازان بريتانيايی و اينکه چه کارهايی را بايد در اين ماموريت انجام بدهند صورت گرفته است: اين سربازان در اول ماموريت دارند به دولت افغانستان در زمينه تامين امنيت کمک کنند و پس از آن در راستای تقويت حاکميت دولت در جنوب و پيشرفت و انکشاف کار کنند.

                            بعضی ها استدلال می کنند که در آغاز قرار بود اين يک ماموريت "حفاظت از صلح" باشد، ولی به نظر می رسد صلح چندانی در هلمند وجود ندارد که بتوان از آن حفاظت کرد.

                            بخشی از بهترين نيروهای بريتانيا به اين ولايت اعزام شده اند و آنها می دانند که نبرد سختی را در پيش دارند.

                            ولی سران آنها انتظار نداشتند در زمان اندکی، چندين سرباز خود را از دست بدهند.

                            من فکر می کنم آنها انتظار داشتند در افغانستان با شورشی از نوع عراق روبرو شوند.

                            اين درگيری هم به اين دليل اوج گرفته که سربازان به مناطق دورافتاده می روند و تلاش می کنند با راندن طالبان از منطقه، امنيت را تامين کنند، و اينجاست که ضربات شديدی از سوی جنگجويان طالبان به آنها وارد می شود.

                            افغانستان، عراق نيست

                            طبعا هر کسی اين را می گويد که افغانستان عراق نيست.



                            از يک سرباز در اردوگاه نظامی هلمند پرسيدم فکر می کند چرا نيروهای بريتانيايی در افغانستان حضور دارند؟ گفت: "نمی دانم. شايد به خاطر مواد مخدر... اما بيشتر معلوم می شود ما اينجا هستيم تا هدف گلوله های طالبان قرار بگيريم."



                            اينجا (در افغانستان) اختلافات مذهبی وجود ندارد و شورش و نا امنی هم در اينجا در حد عراق نيست ولی به عنوان کسی که در اين دو محل کار کرده ام، يک موضوع برايم قابل نگرانی است.

                            زمانی که در بغداد برای يک ماه کار می کردم، در پايان هر روز تعداد انفجارات، حملات انتحاری و آدم ربايی هايی که اتفاق می افتاد، مرا گيج می کرد و نمی دانستم چگونه اين همه وقايع را گزارش کنم.

                            حالا زمانی که در افغانستان کار می کنم، در پايان بيشتر روزها، خودم را در وضعيت مشابهی می يابم.

                            ولی با اين همه، يک تفاوت کليدی ميان افغانستان و عراق وجود دارد و آن اين است که اکثريت افغانها هنوز طرفدار حضور نيروهای بين المللی در کشورشان هستند و می دانند که اگر اين نيروها از افغانستان خارج شوند، وضعيت بدتر از اين خواهد شد.

                            'گلوله های طالبان'

                            فرماندهان نيروهای ناتو و سربازان بريتانيايی تاکيد می کنند که طالبان آرام آرام در موقعيت دشواری قرار می گيرند و اين که صدها نفر از آنان تا حالا کشته شده اند.

                            اين موضوع می تواند سنجشی برای موفقيت در افغانستان باشد ولی هنوز نظاميان خارجی در اين کشور می گويند به چيزی که نياز دارند، وقت است.

                            نيروهای ناتو هم اکنون فرماندهی عمليات نظامی را در جنوب افغانستان از آمريکاييان تحويل گرفته اند و می گويند برای قضاوت در اين مورد که موفق بوده اند يا نه، به ۶ تا ۹ ماه وقت نياز دارند.

                            ولی اين ابراز نظرها در شرايطی صورت می گيرد که هم اکنون عملا زنان و مردان نظامی از کشورهای کانادا، بريتانيا و آمريکا در حملات شورشيان در افغانستان کشته می شوند.

                            از يک سرباز در اردوگاه نظامی هلمند پرسيدم فکر می کند چرا نيروهای بريتانيايی در افغانستان حضور دارند؟

                            گفت: "نمی دانم. شايد به خاطر مواد مخدر... اما بيشتر معلوم می شود ما اينجا هستيم تا هدف گلوله های طالبان قرار بگيريم."

                            Comment


                            • "نصير الناصر" سفير قطر در سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد: يك هيات سه نفره از اتحاديه عرب روز سه‌شنبه وارد نيويورك مي‌شود تا در مورد مسئله لبنان مطالبي را به اطلاع شوراي امنيت برساند.

                              وزير خارجه كشور قطر، وزير خارجه امارات عربي متحده كه رئيس اتحاديه عرب است و عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب ، اعضاي اين هيات هستند.

                              الناصر گفت :احتمال تصويب متن پيش نويس قطعنامه لبنان در شوراي امنيت در روز سه شنبه خيلي‌اندك است ، هر چند كه ممكن است روز چهارشنبه اين قطعنامه تصويب شود.

                              سفير قطر در سازمان ملل تصريح كرد كه نظر دولت قطر اين است كه قطعنامه بايد براي مردم لبنان، صلح و امنيت به همراه داشته باشد.

                              وي افزود: "لحن پيش نويس قطعنامه‌اي كه توسط آمريكا و فرانسه ارائه شده نامفهوم و نامشخص است و براي لبنان مشكلات داخلي ايجاد مي‌كند".

                              الناصر در پاسخ به اين سووال كه "آيا حزب الله با متني كه مورد تاييد اتحاديه عرب باشد موافقت مي‌كند" گفت: "ما قطعنامه‌اي مي‌خواهيم كه صلح و امنيت براي لبنان ايجاد كند".

                              سفير قطر تصريح كرد كه ارتش لبنان بايد مسئوليت امنيت اين كشور را به عهده بگيرد و اين امر با همكاري نزديك نيروهاي سازمان ملل خواهد بود.

                              Comment


                              • "احمد فوزي" مدير بخش رسانه‌هاي سازمان ملل روز دوشنبه گفت كه قتلهاي هدفدار، آدم ربايي و ساير اقدامات از اين قبيل تنها موجب افزايش تنشهاي بين فلسطين و اسرائيل مي‌شود.

                                وي كه به همراه "فرحان حق" يكي از سخنگويان دبير كل سازمان ملل در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران حضور يافته بود، در پاسخ به اين سووال كه اسرائيل رئيس مجلس فلسطين را دستگير كرده گفت: "اين گونه اقدامات به راه حل دو دولتي كمكي نمي‌كند و تنها موجب افزايش درگيريهاي فعلي بين فلسطيني ها و اسرائيلي‌ها مي‌شود."
                                فرحان حق نيز در پاسخ به اين سووال كه "وضعيت مالي دولت خودگردان فلسطين در چه مرحله‌اي است" گفت كه اين كمكها آماده شده و براي فلسطين فرستاده مي‌شود.

                                خبرنگاري از وي پرسيد "آيا دبير كل سازمان ملل نسبت به پاسخ مقامات ايراني درباره عدم توقف غني‌سازي نظر خود را اعلام كرده‌است؟"
                                وي گفت كه دبير كل پاسخي اعلام نكرده ولي به تماسهاي خود با مقامات ايراني ادامه مي‌دهد.

                                فرحان حق تصريح كرد كه سازمان ملل منتظر پاسخ ايران به بسته پيشنهادي و قطعنامه اخير شوراي امنيت است كه در هر دو از ايران خواسته‌شده غني‌سازي اورانيوم را متوقف كند.

                                Comment

                                Working...
                                X