Announcement

Collapse
No announcement yet.

Holocaust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    'Outrageous'

    Austrian Chancellor Wolfgang Schuessel, quoted by AFP agency, described the remarks as "an outrageous gaffe, which I want to repudiate in the sharpest manner".

    White House spokesman Scott McClellan said the Iranian leader's comments "further underscore our concerns about the regime".

    "And it's all the more reason why it's so important that the regime not have the ability to develop nuclear weapons," he said.

    UK Foreign Secretary Jack Straw said: "I condemn [the comments] unreservedly. They have no place in civilised political debate."

    Mr Ahmadinejad's stance was also condemned by French President Jacques Chirac and German Chancellor Angela Merkel, who were meeting in Berlin.

    Comment


    • #17
      LOL why does iran have such stupid leaders. I swear sometimes i think the news concering irans leadership is written by SNL.

      Comment


      • #18
        Originally posted by ramin2999
        LOL why does iran have such stupid leaders. I swear sometimes i think the news concering irans leadership is written by SNL.
        Even worse, it is written by mullahs.

        I dont know whether I wanna cry or die of laughter. I think Ahmadinejad wants the west to hate Iran. This way he can pressure the population away from the west and towards Islam. Also take a look, the Arabs in Palestine he is constantly praising dont even like him at all. They say he is a fool, so why should we give them our support when they DONT WANT IT.

        Comment


        • #19
          Originally posted by ramin2999
          LOL why does iran have such stupid leaders. I swear sometimes i think the news concering irans leadership is written by SNL.
          Even worse, it is written by mullahs.

          I dont know whether I wanna cry or die of laughter. I think Ahmadinejad wants the west to hate Iran. This way he can pressure the population away from the west and towards Islam. Also take a look, the Arabs in Palestine he is constantly praising dont even like him at all. They say he is a fool, so why should we give them our support when they DONT WANT IT.

          Comment


          • #20
            Originally posted by ProudPersian
            Even worse, it is written by mullahs.

            I dont know whether I wanna cry or die of laughter. I think Ahmadinejad wants the west to hate Iran. This way he can pressure the population away from the west and towards Islam. Also take a look, the Arabs in Palestine he is constantly praising dont even like him at all. They say he is a fool, so why should we give them our support when they DONT WANT IT.
            Good Points !

            Comment


            • #21
              آصفی در توضيح سخنان احمدی نژاد مبنی بر ترديد در کشتار يهوديان گفت احمدی نژاد فقط دو نظريه را مطرح کردو طرح نظريه به معنای تاييد آن ها نيست. کيهان با چاپ تيتر زيربا ذکر عبارت ,افسانه دروغين هولو کاست, نشان ميدهد ياران نزديک و در واقع هم حزبی های احمدی نژاد فقط نظريه ,طرح, نمی کنند، بلکه مدافع نظريه ,دروغين بودن هولوکاست", که توسط نئو نازی ها مطرح می شود نيز هستند.

              کيهان
              حمايت شوراى امنيت از افسانه دروغين هولوكاست

              شوراى امنيت سازمان ملل بيانيه اى را در خصوص اظهارات اخير رييس جمهورى اسلامى ايران صادر كرد.
              به گزارش پايگاه اينترنتى شوراى امنيت سازمان ملل، امير جونز پري، رييس انگليسى شوراى امنيت سازمان ملل روز جمعه اين بيانيه را قرائت كرد كه متن كامل آن به شرح زير است: اعضاى شوراى امنيت اظهارات مربوط به اسراييل و انكار هولوكاست را كه به دكتر محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى اسلامى ايران نسبت داده شده است، محكوم مى كنند. اعضاى شوراى امنيت به طور كامل از بيانيه هشتم دسامبر دبيركل كه در آن يادآور شد مجمع عمومى اخيرا قطعنامه اى را تصويب كرده است كه هرگونه تكذيب هولوكاست را به عنوان يك واقعه تاريخى چه به طور كامل چه بخشى از آن را نمى پذيرد و از تمامى كشورهاى عضو مى خواهد به ملت هايشان درباره هولوكاست آموزش دهند

              Comment


              • #22
                ديويد ايروينگ يگ مورخ انگليسي است گه هولوگاست را امري اغراق آميز و گشته شدن 6 ميليون يهودي در اتاق هاي گاز را دروغ مي داند و به همين سبب ماه گذشته زماني گه به اتريش سفر گرده بود در ايالت جنوبي "استيرا" دستگير و از آن زمان در بازداشتگاه به سر مي برد. بسياري ازگشورهاي اروپائي همچون فرانسه، آلمان، اتريش درسالهاي اخيرتحت فشار گروههاي صهيونيستي قوانيني را وضع گردند گه بر اساس آن هرگونه تحقيق و تفحص درباره هولوگاست جرم تلقي شده و فرد خاطي روانه زندان خواهد شد

                از سوي ديگر، مارگ وبر" Mark weber مدير مؤسسه بازنگري تاريخي(IHR) در گاليفرنيا در تحليلي پيرامون تلاش سران تل آويو براي زنده نگه داشتن پديده ساختگي يهودي سوزي و اقدام سازمان ملل براي تعيين تاريخي درراستاي يادبود هولوگاست اين اقدام را عاملي براي تقويت قدرت صهيونيسم اعلام گرد. "مارگ وبر"ضمن اشاره به انگيزه هاي اين مساله ، هولوگاست را امري بسيار اغراق آميز توصيف مي گند گه از سوي مورخين رد شده است



                Comment


                • #23
                  هورست ماهلر، یک وکیل دعاوی آلمانی راستگرا از شرکت در کنفرانس "هولوکاست" تهران منع شده است.
                  هورست ماهلر، از هواداران گروه تروریستی "فراکسیون ارتش سرخ " و از راستگرایان افراطی آلمان است.

                  مقامات آلمانی با توقيف گذرنامه او از مسافرت وی به ایران و شرکت در کنفرانس "هولوکاست" مانع شده اند.

                  کنفرانس "هولوکاست" در تهران به پیشنهاد محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران تشکيل می شود تا به "بررسی مستند قتل عام یهودیان" در جريان جنگ جهانی دوم بپردازد.

                  مقام های مسئول آلمانی برای جلوگیری از مسافرت هورست ماهلر، تصمیم گرفتند برای مدت 6 ماه گذرنامه اورا توقیف کنند و این تصمیم طی نامه رسمی به او ابلاغ شده است.

                  معاون وزارت کشور ایالت براندنبورگ در باره دلیل پس گرفتن گذرنامه شهروند راستگرای تندرو آلمانی گفت که "حضور او در ایران حیثیت آلمان را خدشه دار خواهد کرد".

                  " اشپیگل آنلاین" که این خبر را منتشر کرد اضافه می کند آقای ماهلر عضو حزب ناسیونالیست آلمان موسوم به ان. پ .د و یک ضد یهود افراطی است و درگذشته نیز از سفرها یا شرکت او در اجتماعات یهود ستیزانه ممانعت شده بود. از جمله به او اجازه داده نشد برای شرکت در کنگره نئو نازیها به آمریکا سفر کند.

                  رسانه های آلمان از هورست ماهلر، به عنوان یک هوادار و وکيل مدافع گروه مشهور "فراکسیون ارتش سرخ " یاد می کنند که در دهه های 1970 و 80 با آدم ربائی، هواپیما ربائی و قتل شخصیت های سیاسی و اقتصادی آلمان ایجاد وحشت کرده بود و سرانجام رهبران آن در زندان دست به خودکشی زده بودند.

                  فراکسیون ارتش سرخ یک گروه تروریستی چپگرا بود ولی آقای ماهلر بعدها به یک راستگرای تندرو و هوادار نازی تبدیل شد

                  Comment


                  • #24

                    Comment


                    • #25
                      يكي از سازمان‌هاي يهودي كه در اصل مهمترين سازمان طرفدار اسراييل در آمريكا محسوب و از آن به عنوان "لابي صهيونيست" ياد مي‌شود، "كميته امور عمومي آمريكا و اسراييل"(‪ (American Israel Public Affairs Committee‬يا "ايپاك" نام دارد.

                      ايپاك در سال ‪ ۱۹۵۱‬ميلادي توسط "اي.ال كنن" روزنامه‌نگار كانادايي پس از مذاكره‌هاي بسيار با رهبران اسراييلي با هدف "مبارزه براي گذراندن قوانيني براي حمايت از اسراييل" تاسيس شد.

                      كنن در دهه ‪ ۱۹۴۰‬پس از همكاري با كنفرانس يهوديان آمريكا، در سال ‪۱۹۴۷‬ نماينده مطبوعاتي آژانس يهوديان در نيويورك مي‌شود و پس از تاسيس اسراييل در سال ‪ ۱۹۴۸‬به عنوان سخنگوي "ايا ابان" وزير امور خارجه و هيات اعزامي اسراييل در سازمان ملل خدمت مي‌كند.

                      وي در سال ‪ ۱۹۵۱‬با پيوستن به"شوراي صهيونيست‌هاي آمريكا" در دفتر كنگره و وزارت خارجه آمريكا رسما به عنوان يك "لابيست" ثبت نام مي‌كند.

                      اين روزنامه‌نگار كانادايي تا سال ‪ ۱۹۵۳‬نماينده شوراي صهيونيست‌ها آمريكا در واشنگتن مي‌شود و فعاليت خود را در آنجا آغاز مي‌كند.

                      كنن با دعوت از رهبران سازمان‌ها و عضويت آنان در اين كميته بيشترين اعتبار را به آن كميته بخشيد.

                      در سال ‪ ۱۹۵۹‬هنگامي كه ايپاك مسجل شد يك شوراي ملي، مركب از نمايندگان محلي و رهبران سازمان‌هاي يهودي براي آن تشكيل داده شد.

                      اين شورا از افرادي تشكيل مي‌شد كه به شدت علاقه‌مند به انجام دادن اقدامات حمايتي از اسراييل بودند و به گفته كنن "يا مي‌توانستند براي كميته اعانه جمع‌آوري كنند و يا از روابط دوستانه خود با افراد كنگره به نفع اسراييل استفاده نمايند".

                      كنن در سال ‪ ۱۹۷۴‬بازنشسته و "موريس آميتي" دستيار حقوقي سناتور دمكرات "ابراهام رابي كف" به سمت مدير اجرايي و همه كاره ايپاك منصوب شد.

                      آميتي در دوره شش ساله رياست خود بر ايپاك به كامپيوتري كردن دفاتر لابي و انتقال آن به "كاپيتول هيل"(كاخ كنگره) اقدام كرد.

                      همچنين به ارتقا تعداد كارمندان ايپاك تا چندين برابر مبادرت ورزيد و نيز بودجه ساليانه را كه در آن هنگام ‪ ۴۰۰‬هزار دلار در سال بود به ‪۱/۲‬ ميليون دلار ارتقا بخشيد.

                      اقدام مهم ديگر آميتي، افزايش تماس‌ها و گسترش ليست مرتبطان با كميته بود كه در زمان كنن به چند صد نفر محدود مي‌شد و او اين ليست را به يازده هزار تماس و ارتباط ارتقا داد.

                      هم اكنون ايپاك با ‪ ۱۵۰‬كارمند در آمريكا داراي هفت دفتر در مناطق مختلف است و مركز نظارت و فرماندهي ايپاك در نيويورك قرار دارد.

                      كميته اجرايي كه عملا مجري اهداف كميته است نيز به نحو بسيار گسترده‌اي سازماندهي شده و تا سال ‪ ۱۹۸۳‬روساي ‪ ۳۸‬سازمان يهودي به عضويت آن درآمدند كه در زمان "توماس داين" ديگر مدير اجرايي ايپاك تعداد اعضاي آن به ‪ ۵۵‬هزار نفر رسيد.

                      نقش كليدي در كميته اجرايي ايپاك را "مدير اجرايي" آن بر عهده دارد. اين پست معمولا به اشخاص ثروتمند با نفوذ و مورد احترام سازمان‌هاي يهودي سپرده مي‌شود.

                      اعضا و تشكيل‌دهندگان كميته نيز به دو شكل گسترش مي‌يابند.

                      نخست از طريق هماهنگي با رهبري سازمان‌هاي محلي، مذهبي و صهيونيستي كه اغلب آنها در هيات مديره كميته عضويت دارند و دوم از طريق توسعه و گسترش عضويت‌هاي انفرادي.

                      اين دو بخش عناصر اصلي گسترش تشكيلات كميته امور عمومي آمريكا و اسراييل هستند.

                      درباره جذب اعضا نيز كميته بيشتر توجه خود را روي نيروهاي با دانش و آگاه سياسي معطوف كرده است و كمتر به كميته توجه داشته است.

                      نشريه "‪ "near east report‬نيز به عنوان يك خبرنامه در اين كميته منتشر مي‌شود. اين نشريه آخرين خبرهاي حقوقي و قانوني و همچنين جريان‌هاي جديد و وقايع مهم را به اطلاع اعضا مي‌رساند.

                      ايپاك هر ساله يك كنفرانس سالانه برگزار مي‌كند كه براي خط مشي آينده و چگونگي برخورد با مسايل و تعقيب اهداف نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد.

                      تشكيل جلسه‌هاي آموزشي و هدايتي از ديگر اقدام‌هاي ايپاك در مراكز و دفاتر آن در سطح آمريكا، از برنامه‌هاي موثر جهت بهينه شدن اين كميته است.

                      امكانات مالي ايپاك نيز از طريق حق عضويت‌ها و كمك‌هاي مالي افراد و سازمان‌ها تامين مي‌شود.

                      بودجه كميته در دهه ‪ ۱۳ ،۱۹۹۰‬ميليون دلار در سال بوده است كه اين رقم هر ساله در حال افزايش است.

                      ايپاك به عنوان يك لابي داخلي مجبور است ساليانه در چهار نوبت گزارش مالي خود را به وزارت امور خارجه آمريكا در دفتر مجلس نمايندگان تسليم كند.

                      كميته به كمك‌ها و اعانات بزرگ كه معمولا برخي از افراد مي‌پردازند توجه خاص دارد و بدين منظور كلوبي را به نام "كاپيتال" داير كرده است كه چند صد نفر عضو دارد و هر كدام از آنها سالانه مبلغي بيش از ‪ ۲۰۰۰‬دلار مي پردازد.

                      ايپاك در نشريه خود هر سه ماه نام كساني را كه بيش از ‪ ۵۰۰‬دلار به كميته كمك مالي كرده‌اند نيز چاپ مي‌كند.

                      اصولا اكثر اين مساعدت‌هاي مالي از سوي طبقه ثروتمندان يهودي آمريكا و يا افرادي كه با كميته در ارتباط بوده و يا در كل از طرفداران سرسخت اسراييل هستند صورت مي‌گيرد.

                      بدون شك ايپاك يكي از قدرتمندترين و اصلي‌ترين سازمان عامل فشار يهوديان و صهيونيست‌ها در ايالت متحده است.

                      در نظرسنجي كه در سال ‪ ۱۹۹۸‬و ‪ ۱۹۹۹‬در مجله "فورچن "(‪ (fortune‬صورت گرفت نام "ايپاك" به عنوان "دومين لابي قدرتمند" در آمريكا به ثبت رسيد.

                      در حقيقت از اين سازمان صهيونيستي به عنوان "دولتي در داخل آمريكا" و يا "بزرگترين ايالت در ايالات متحده آمريكا" نام برده مي‌شود.

                      "روژه گارودي" محقق و نويسنده فرانسوي، از ايپاك به عنوان قدرتمندترين لابي‌اي كه در كنگره، داراي اعتبار رسمي است ياد مي‌كند.

                      ايپاك با تمامي امكانات خويش درصدد است در كنگره آشكارا ديدگاه اسراييل و منافع و خواسته‌هاي يهوديان را به كرسي بنشاند.

                      اين كميته با بهره‌گيري از شيوه‌ها و متدهاي جديد، استفاده از تكنيك‌هاي قوي و مناسب و با ايجاد جو وحشت بسيار توانسته است در همراه ساختن مسوولان ايالات متحده با منافع اسراييل و به طور كلي صهيونيست‌ها موفق عمل كند.

                      "پل فندلي" مولف كتاب پرفروش "آنها بي‌پرده سخن مي‌گويند" درباره اين كميته مي‌نويسد: "زماني كه اين نام (اپياك) در مقابل اشخال با نفوذ در سياست‌هاي خاورميانه برده مي‌شود، صورت در هم مي‌كشند، اگر نخواهيم بگوييم رنگ از رويشان مي‌پرد".

                      "مكلوسكي" نماينده سابق كنگره آمريكا نيز مي‌گويد:"ايپاك از تمامي جمعيت هاي داراي منافع در سياست خارجي قوي‌ترين ، متشكل‌ترين و در واشنگتن پر نفوذترين است".

                      عملكرد موفقيت آميز ايپاك بگونه‌اي است كه "رونالد ريگان" رئيس جمهوري پيشين آمريكا در زماني كه با مخالفت‌هاي علني و فزاينده به علت حضور ناوگان اين كشور در سواحل لبنان روبرو شد در اكتبر ‪ ۱۹۸۳‬از ايپاك درخواست كمك كرد.

                      موفقيت ايپاك علاوه بر روابط استراتژيك اسراييل با آمريكا، به عوامل سازماني و عملياتي نيز مرتبط است.

                      كارمندان ايپاك فقط متخصصان درجه اول نيستند بلكه بسيار كوشا و ماهر هستند.

                      علاوه بر آن، اعضاي گرداننده ايپاك از تكنيك‌هاي ويژه‌اي براي همراه كردن افراد با سياست‌هاي خود از جمله نگهداري مدارك موثقي از هر نماينده (مجلس نمايندگان و سنا) استفاده مي‌كنند.

                      عوامل ايپاك فعاليت‌هاي ديگري مانند آراي نمايندگان در كميسيون ها، مشاركت در نظارت طرح‌هاي قانوني، امضاي نامه‌ها و حتي سخنراني‌ها را زير نظر مي‌گيرند.

                      واقعيت اين است كه ايپاك در طول حيات خود با موفقيت‌هاي بسياري روبرو بوده است به طوري كه نويسندگان متعدد از نفوذ اين لابي در صحنه سياست گذاري خارجي آمريكا بسيار سخن رانده‌اند.

                      نويسندگاني چون پل فندي، "نوام چامسكي"، "ادوارد تيونان"،"استفان گرين" و "داگلاس بال" تمامي به نوعي كوشيده‌اند از وجود يك نفوذ عميق و جدي يهود در ايالات متحده پرده بردارند.

                      آنان بر اين نكته اشتراك نظر دارند كه آمريكا از اسراييل حمايت كامل مي‌كند و در اين بين نيروهاي قوي در آمريكا وجود دارند كه موجب آن مي‌شود كه اين كشور از اسراييل حمايت كامل كند.

                      به اعتقاد اين نويسندگان وجود اين لابي آن هم در داخل آمريكا است كه رهبران آمريكا را به حمايت از منافع اسراييل مجبور مي‌كند.

                      چنين مي‌توان نتيجه گرفت كه ايپاك به عنوان اصلي‌ترين لابي رسمي اسراييل در آمريكا توانسته است با سيطره خود در عرصه‌هاي مختلف تامين منافع اسراييل را نزد دولتمردان آمريكا بيمه كند و اين واقعيتي است كه نمي‌توان از آن به آساني گذشت.
                      Last edited by donsaeid; 04-14-2006, 11:38 PM.
                      نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


                      صادق هدايت؛ بوف کور

                      Comment


                      • #26
                        پس از سقوط حكومت حزب نازي به رهبري "آدولف هيتلر" در آلمان در سال ‪ ۱۹۴۵‬و تاسيس رژيم صهيونيستي در سال ‪ ،۱۹۴۸‬بهره‌برداري سياسي و تبليغاتي از سابقه آزار سازمان يافته يهوديان به خصوص در دوره حكومت "رايش سوم" و در طول جنگ جهاني دوم آغاز شد.

                        در ابتدا گروه‌هاي مختلف يهودي و غيريهودي تلاش مي‌كردند تا جهانيان را به درس گرفتن از تجربه تاريخي هولوكاست و عدم تكرار آن ترغيب كنند. اين موضوع به مرور افراد صادق و مغرضان را به سوي بررسي‌هاي آكادميك تاريخي و يا تلاش‌هاي تبليغاتي و سياسي براي از فراموش نكردن هولوكاست و تبعات آن سوق داد.

                        در ‪ ۶۰‬سال اخير به موازات تلاش‌هاي بسيار براي نشان دادن جنايات هيتلر و نازي‌ها و سرزنش نژادپرستي و يهودستيزي از طريق تقبيح هولوكاست و تلاش براي نشان دادن ابعاد آن، سوء‌استفاده از آن براي امتيازگيري، مظلوم نمايي، باج خواهي و دادن امتيازهاي ويژه به اسراييل و اسراييلي‌ها نيز آغاز شد.

                        گسترش روزافزون مساله يهودستيزي و بزرگنمايي هولوكاست در ابعاد سياسي، فرهنگي و تاريخي و گوشزد كردن مرتب آن به جهانيان چه به نيت بشردوستانه و چه در جهت باج‌خواهي جهاني و مظلوم نمايي اسراييل، به تدريج موجب آن شد كه از ابتداي دهه ‪ ۱۹۶۰‬عده‌اي از محققان و انديشمندان از يك سو و فعالان سياسي از سوي ديگر در كشورهاي مختلف جهان به اين فكر بيفتند كه در مورد صحت و سقم اساس اين مساله و يا دستكم ابعاد واقعي آن و ادعاي كشته شدن بيش از شش ميليون يهودي و كولي توسط آلمان هيتلري بازنگري كنند.

                        در سال‌هاي اخير نويسندگان و پژوهشگران زيادي در كشورهايي چون آلمان، آمريكا، اتريش، استراليا، بريتانيا، بلژيك، سوييس، فرانسه و كانادا در دو زمينه مختلف انكار اصل وجود هولوكاست و يا تكذيب گسترده و سازمان يافته بودن آن به آن شكل كه مورخان صهيونيست ادعا و مطرح كرده‌اند، فعاليت نموده و مقالات و كتاب‌هاي متعددي نيز منتشر كرده‌اند.

                        اين تحقيقات در سال‌هاي اخير ضمن آنكه براي يافتن حقيقت مورد استفاده محققان و ناظران بيطرف قرار گرفته به موازات آن نيز خواسته يا ناخواسته توسط گروه‌هاي نژادپرست و نئونازي مورد بهره‌برداري واقع شده است.

                        اگرچه شماري از محققان منكر اصل هولوكاست و يا گسترده بودن ابعاد آن وابسته به گروه‌هاي راستگرا و نژادپرست افراطي نشده‌اند، ولي معمولا اين گروه‌ها با سوء‌استفاده ازاين تحقيقات تداوم حمايت و دنباله‌روي از آموزه‌هاي هيتلر را توجيه و ترويج كرده‌اند.

                        اين رويكرد موجب سوء‌استفاده و توجيه گسترده‌تر توسط صهيونيست‌ها و هواداران آن در سراسر جهان شده است.

                        صهيونيستها و طرفداران آنها با منتسب كردن هر تحقيق شكاكانه در اصل يا ابعاد هولوكاست، محققان آنها را به ديدگاه‌هاي يهودستيزانه، نژاد پرستانه و نئونازيستي ربط داده اند.

                        اين انكارها نخست از كشورهاي غربي شروع شد و با گسترده‌تر شدن ابعاد ستم اسراييل به فلسطيني‌ها به مرور برخي از انديشمندان و محققان مسلمان نيز وارد مساله انكار كامل و يا تكذيب گستردگي ابعاد و دامنه هولوكاست شدند.

                        يكي از نخستين مسلماناني كه در پژوهش دانشگاهي خود به صراحت در اصالت مساله هولوكاست ترديد كرده، "محمود عباس" (ابومازن) رهبر سازمان آزادي بخش فلسطين و جنبش فتح و رييس كنوني دولت خودگردان فلسطين است.

                        محمود عباس در دانشنامه دكتراي خود در رشته تاريخ كه با عنوان "روابط سري نازي‌ها با رهبران صهيونيست" به دانشگاه دولتي مسكو ارايه و بعدا به شكل كتاب نيز به زبان‌هاي عربي و انگليسي منتشر شد، نوشت كه در تعداد واقعي يهوديان كشته شده توسط قواي آلمان هيتلري بسيار اغراق شده و آمار واقعي به جاي شش ميليون تنها چند صد هزار نفر بوده است.

                        فشارهاي بين‌المللي رسانه‌اي، تبليغاتي و سياسي صهيونيست‌ها و يهوديان افراطي و جدي‌شدن خطر ظهور دوباره جريان‌ها و سازمان‌هاي نئونازيستي و نژاد پرستانه در اروپا و آمريكا به‌تدريج موجب شد تا قوانين سختگيرانه و نامعمولي در مورد ممنوعيت انكار هولوكاست و مجازات قانوني آن ارايه و تصويب شوند.

                        اكنون علاوه بر اسراييل در بسياري از كشورهاي غربي انكار هولوكاست و يا گستردگي ابعاد آن مترادف با طرفداري از آزار و ستيز با يهوديان و طرفداري از هيتلر معنا شده و در آلمان، اتريش، اسلواكي، بلژيك، چك، روماني، سوييس، فرانسه، لهستان و ليتواني جرم و مستوجب تعقيب قضايي است.

                        طرفداران اين گونه قوانين معتقدند كه انكاركنندگان هولوكاست در دنياي آكادميك در اقليت محض قرار دارند.

                        در مقابل، مخالفان اين گونه قوانين بر اين باورند كه سوء‌استفاده ديگران از طرح آزادانه و بدون غرض، تحقيقات تاريخي امري منحصر به هولوكاست نيست و از اين رو نمي‌توان تحقيق و اطلاع‌رساني آزادانه در اين زمينه را جرم تلقي كرد و مانع بديهي‌ترين مباني آزادي بيان به خصوص در جوامع داراي نظام‌هاي ليبراليستي و دمكراتيك شد.

                        يكي از استدلال‌هاي مخالفان قانون منع انكار هولوكاست اين است كه اگر تكذيب قتل عام‌هاي تاريخي گناهي نابخشودني است، چرا انكار قتل عام ساير اقدام در سالهاي گذشته جرم نيست.

                        به‌نظر مي‌رسد در شرايط كنوني و با توجه به تجربه سال‌هاي اخير، به علت سال‌ها تلاش سياسي و تبليغاتي بين‌المللي در نهادينه كردن تساوي انكار هولوكاست با يهودستيزي، نژادپرستي و حمايت از نازيسم، كوشش براي اثبات جعلي بودن ادعاي هولوكاست و يا تشكيك در تعداد كشته‌شدگان يهودي در اردوگاه‌هاي نازي مشكلي را در مواجهه با تبليغات صهيونيست‌ها و يهوديان افراطي حل نمي‌كند.

                        در مقابل در سال‌هاي اخير شماري از محققان مشهور غربي به جاي پافشاري براي اثبات نادرستي تاريخي هولوكاست و يا تشكيك در گستردگي ابعاد دامنه آن و در نتيجه فراهم‌كردن امكان سوء‌استفاده صهيونيسم و حاميانشان از اين مساله بر اين موضوع تاكيد كرده‌اند كه هولوكاست به عنوان يك واقعيت تاريخي به يك ابزار تبديل شده كه به جاي تلاش براي ترميم دردهاي يهوديان، به انتقام‌گيري از مخالفان صهيونيسم و اسراييل به خصوص از فلسطيني‌ها و مسلمانان، يعني كساني كه هيچ دخالت مستقيم و غير مستقيمي در آن ماجرا نداشته، تبديل شده است.

                        اكنون اشخاصي نظير محمود عباس ديگر اصراري بر كم وكيف هولوكاست ندارند، بلكه حملات خود را بر سوء‌استفاده از اين مساله متوجه كرده‌اند و تاكيد مي‌كنند كه اسراييل با سوء‌استفاده از هولوكاست از دنيا باج خواهي كرده و با مظلوم نمايي به ستم عليه ملت فلسطين ادامه مي‌دهد.

                        بارزترين نمونه از محققاني كه در اين زمينه به فعاليت مشغول است، "نورمن فينكلشتاين" استاد آمريكايي رشته علوم سياسي در دانشگاه "دوپول" است كه با آثار متعدد خود جنبه‌هاي مختلف سوء‌استفاده صهيونيسم از هولوكاست را مورد بررسي قرار داده است.

                        فينكلشتاين در آثار خود از قبيل "تصوير و واقعيت مناقشه فلسطين و اسراييل"، "صنعت هولوكاست" و همچنين كتاب تازه‌اش "ماوراي بي‌شرمي: در باب سوء‌استفاده از يهود ستيزي و تاريخ" كه چند ماه پيش منتشر شد، نشان داده كه چگونه يهوديان افراطي، رژيم اسراييل و حاميان آن طي ‪ ۶۰‬سال اخير از هولوكاست در جهت كسب درآمد، كسب وجهه سياسي، ارعاب و ساكت كردن مخالفان و منتقدان خود و توجيه اشغال و سركوب سازمان يافته و نهادينه ملت فلسطين بهره‌برداري كرده است.

                        به‌گفته اين استاد آمريكايي، سوء‌استفاده از هولوكاست موجب شده تا مظالم كنوني رژيم اسراييل عليه ملت فلسطين تحت‌الشعاع مظالم گذشته آلمان هيتلري عليه يهوديان قرار گيرد و در واقع صهيونيسم كه در ابتدا ريشه‌اي غيرديني داشته، ميراث‌خواريهوديان ستمديده‌اي شود كه ارتباطي با تاسيس دولت اسراييل نداشته و هنوز هم ندارند.
                        نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


                        صادق هدايت؛ بوف کور

                        Comment


                        • #27
                          كانديداي دموكرات دادستاني كل از ايالت آلاباماي آمريكا منكر هولوكاست شد و تاكيد كرد كه بسياري از يهوديان اروپا به دليل ابتلا به بيماري تيفوئيد جان باخته‌اند.

                          به نوشته‌ي روزنامه‌ي الاهرام -چاپ مصر- لاري داربي، كانديداي دموكرات دادستاني كل از ايالت آلاباماي آمريكا ضمن انكار هولوكاست تصريح كرد كه به مساله‌ي سوزاندن يهوديان در اروپا اعتقادي ندارد و معتقد است كه علت مرگ اكثريت يهودياني كه در جريان جنگ جهاني دوم در اروپا جان باختند، ابتلا به بيماري تيفوئيد بوده است.

                          وي تاكيد كرد: تعداد يهودياني كه در جريان جنگ جهاني دوم جان باختند، 140 هزار تن است.

                          داربي هم چنين ضمن ابراز ترديد نسبت به آثار مورخان مبني بر اينكه 6 ميليون يهودي به دست عناصر نازي كشته شدند، آنها را ادعاهايي دروغين دانست.

                          وي در ادامه خاطر نشان كرد: من منكر كشتارهاي دسته جمعي در جريان جنگ جهاني دوم كه در بين آنها يهوديان نيز وجود داشتند، نيستم، ولي نمي‌توان اين كشتارها را تنها به يهوديان منحصر دانست.

                          Comment


                          • #28
                            هولوكاست را يادآوري نكنيم،
                            نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


                            صادق هدايت؛ بوف کور

                            Comment


                            • #29
                              نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


                              صادق هدايت؛ بوف کور

                              Comment


                              • #30
                                نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران


                                صادق هدايت؛ بوف کور

                                Comment

                                Working...
                                X