از توضيحات امروز يك نماينده مجلس چنين برمى آيد كه صدا و سيما به نمايندگان مجلس رشوه يك ميليون تومانى داده و آنها هم كه خود را نمايندگان مدافع "ارزش ها" مى دانند اين رشوه را گرفته اند. اسماعيل گراميمقدم از فراكسيون اقليت مجلس در تشريح جريان رشوه ها كه از آن به عنوان "هديه" نام برد، با اشاره به آلودگى "آبادگران" كه اكثريت مجلس هفتم را در دست دارند به فساد و رشوه خوارى و "مباحثى نظير؛ هدايا، امكانات و تسهيلات رفاهى" به ايلنا گفت:"رسانه ملى در جايگاه يك رسانه همسو با مجلس هفتم، اقدام به دادن هداياى يك ميليون تومانى ميكند و نمايندگان ارزشى مجلس هم اين هدايا را دريافت ميكنند و يك خبرگزارى همسو نيز اخبارش را افشا ميكند".
اين نماينده در تشريح علت افشاگرى برخى از نمايندگان محافظه كار عليه فساد برخى ديگر از نمايندگان هم گرايش خود گفت:"بخش هايى از چهره هاى فراكسيون اكثريت مجلس هفتم، خودشان ترجيح ميدهند كه افشاگرى كنند تا مبادا نزاع بر سر زبالههاى هواپيمايي، سفر به مشهد و دريافت هداياى يك ميليون تومانى دامن آنها و شعارهاى قبل از انتخابات آنان را بيالايد."
غلامرضا مصباحى نماينده مجلس از تهران نيز ضمن اعتراض به رشوه گيرى مجلس ورشوه دهى صدا و سيما و دادن بن يك ميليون تومانى كتاب به نمايندگان مجلس گفت:"صدا و سيما بايد از اعتبارات موجود جهت تقويت شبكه هاى تلويزيونى در مناطق محروم بهره جويد نه آنكه امكانات و اعتبارات دولتى را در اختيار نمايندگان قرار دهد تا آن نماينده درحوزه انتخابيه به دنبال كسب وجاهت براى خود باشد."
حسين مظفر؛ يك نماينده ديگر مجلس از تهران گفت:"متاسفانه برخى دستگاه ها به خاطر عملكرد منفعل و برخورد مرعوب خود در جهت جلب رضايت نمايندگان برآمده و براى پوشش خطاهاى خود اقدام به اهداء چنين هدايايى ميكنند."
فساد همه گير در جمهورى اسلامى سنت است !
على زادسر جيرفتى نماينده جناح محافظه كار از عنبرآباد با اعتراف به اين كه فساد فقط مربوط به مجلس نيست و "سيستم نظام مديريتى ما با مشكل مواجه است " گفت:"هيچ دستگاه و ارگانى نيست كه اين روند در آن حاكم نباشد بلكه اين كادو دادنها به يك سنت و ارزش در كل دستگاه ها تبديل شده است."
زادسر افزود:"در گذشته نيز چنين بوده و هرگاه نماينده وزير و يا رئيس قوه از منطقه و يا دستگاه و ارگانى بازديد ميكرده، كادو و هديه اى به رسم تشكر دريافت ميكرده كه كم كم به صورت سنت درآمده است."
ايلنا با تاكيد بر اين كه تعداد زيادى از نمايندگانى كه با آنها تماس گرفته و خواستار ارائه توضيحات آنها شده از گفتگو در اين باره خوددارى كردند به نظر "برخى ديگر از نمايندگان تهران" اشاره كرد و نوشت كه برخى از نمايندگان مجلس از تهران "دريافت بن هاى يك ميلون تومانى كتاب از سوى نمايندگان را در راستاى تقويت كتابخانه هاى كشور دانسته و برخى ديگر نيز معتقد بودند؛ پرداختن به اين مباحث هيچ دردى را از مشكلات مردم درمان نميكند."
گفتنى است كه شمار نمايندگان رشوه بگير و حوزه انتصابيه آنها و زمان ارائه "هديه" هاى صدا و سيما به آنها هنوز روشن نشده است.
اين نماينده در تشريح علت افشاگرى برخى از نمايندگان محافظه كار عليه فساد برخى ديگر از نمايندگان هم گرايش خود گفت:"بخش هايى از چهره هاى فراكسيون اكثريت مجلس هفتم، خودشان ترجيح ميدهند كه افشاگرى كنند تا مبادا نزاع بر سر زبالههاى هواپيمايي، سفر به مشهد و دريافت هداياى يك ميليون تومانى دامن آنها و شعارهاى قبل از انتخابات آنان را بيالايد."
غلامرضا مصباحى نماينده مجلس از تهران نيز ضمن اعتراض به رشوه گيرى مجلس ورشوه دهى صدا و سيما و دادن بن يك ميليون تومانى كتاب به نمايندگان مجلس گفت:"صدا و سيما بايد از اعتبارات موجود جهت تقويت شبكه هاى تلويزيونى در مناطق محروم بهره جويد نه آنكه امكانات و اعتبارات دولتى را در اختيار نمايندگان قرار دهد تا آن نماينده درحوزه انتخابيه به دنبال كسب وجاهت براى خود باشد."
حسين مظفر؛ يك نماينده ديگر مجلس از تهران گفت:"متاسفانه برخى دستگاه ها به خاطر عملكرد منفعل و برخورد مرعوب خود در جهت جلب رضايت نمايندگان برآمده و براى پوشش خطاهاى خود اقدام به اهداء چنين هدايايى ميكنند."
فساد همه گير در جمهورى اسلامى سنت است !
على زادسر جيرفتى نماينده جناح محافظه كار از عنبرآباد با اعتراف به اين كه فساد فقط مربوط به مجلس نيست و "سيستم نظام مديريتى ما با مشكل مواجه است " گفت:"هيچ دستگاه و ارگانى نيست كه اين روند در آن حاكم نباشد بلكه اين كادو دادنها به يك سنت و ارزش در كل دستگاه ها تبديل شده است."
زادسر افزود:"در گذشته نيز چنين بوده و هرگاه نماينده وزير و يا رئيس قوه از منطقه و يا دستگاه و ارگانى بازديد ميكرده، كادو و هديه اى به رسم تشكر دريافت ميكرده كه كم كم به صورت سنت درآمده است."
ايلنا با تاكيد بر اين كه تعداد زيادى از نمايندگانى كه با آنها تماس گرفته و خواستار ارائه توضيحات آنها شده از گفتگو در اين باره خوددارى كردند به نظر "برخى ديگر از نمايندگان تهران" اشاره كرد و نوشت كه برخى از نمايندگان مجلس از تهران "دريافت بن هاى يك ميلون تومانى كتاب از سوى نمايندگان را در راستاى تقويت كتابخانه هاى كشور دانسته و برخى ديگر نيز معتقد بودند؛ پرداختن به اين مباحث هيچ دردى را از مشكلات مردم درمان نميكند."
گفتنى است كه شمار نمايندگان رشوه بگير و حوزه انتصابيه آنها و زمان ارائه "هديه" هاى صدا و سيما به آنها هنوز روشن نشده است.

Comment